
Bpost klachten en hoe je ze zelf kan oplossen
Het kan ons allemaal wel eens overkomen: je bestelt enkele producten online en na een hele week wachten ontvang je een beschadigd pakje. Soms is er zelfs geen pakje om in ontvangst te nemen, want Bpost raakte het ergens onderweg kwijt. Gelukkig heeft eSafe dé oplossing voor dit probleem! Ontdek het in dit artikel.
Klachten bij Bpost
Bpost zorgt ervoor dat iedereen zijn post krijgt in België. Van dergelijke diensten en bedrijven verwachten wij, als consument, de beste service. Toch is het bij een dienst als Bpost mogelijk dat er af en toe iets fout loopt. Gelukkig kan je in zulke gevallen bij de klantendienst terecht!
Volgens Test Aankoop scoort Bpost 73/100 voor klachtenafhandeling. Ongeveer 79% van de klachten werden succesvol afgerond en daarbij was de consument tevreden met de oplossing. Toch lijkt hulp krijgen bij bepaalde situaties makkelijker gezegd dan gedaan.
De meest voorkomende klachten bij de klantendienst van Bpost
Pakje niet bezorgd
Ben jij ook zo iemand die meteen na het bestellen van een pakje op de ‘volg je pakje’-knop klikt? Het is natuurlijk niet zomaar een gimmick, maar een extra controle op de weg die je pakje aflegt. Ondanks dit systeem verdwijnen er nog veel pakjes van de radar.
Soms krijg je geen track & trace-code en tast je helemaal in het duister. Van maandag tot vrijdag zit je dan te wachten op je bestelling die maar niet komt. Logisch dat je Bpost contacteert om wat licht op de situatie te werpen.
Pakje beschadigd
Het komt soms voor dat je pakje beschadigd aankomt. Wat is daar de oorzaak van? Misschien liep er iets mis bij het inpakken, is het gevallen onderweg of heeft de postbode net te veel moeite gedaan om het in je bus te krijgen. Ook in dit geval besluiten veel mensen de situatie te melden bij Bpost.
Klacht indienen bij Bpost
Bij verlies of beschadiging van een pakje besluiten veel mensen contact op te nemen met Bpost. Via de Bpost-website kom je terecht op de pagina ‘Hoe dien ik een klacht in als mijn pakje beschadigd, verloren of niet bezorgd is?’. Dat klinkt veelbelovend, maar al snel worden mensen teleurgesteld.
Ben jij de ontvanger, dan moet je contact opnemen met de afzender. In geval van beschadiging kunnen zij rechtstreeks een passende oplossing voorstellen. Als je pakje verloren is, kan enkel de afzender via het platform een klacht indienen bij Bpost. Langs deze weg wordt er dan een dossier opgesteld en behandelen ze de klacht zo snel mogelijk.
Geen antwoord gevonden op je vraag?
Als ontvanger ben je volledig afhankelijk van de verzender. Met het online formulier onderaan de pagina ‘Hoe dien ik een klacht in als mijn pakje beschadigd, verloren of niet bezorgd is?’ kan je alsnog problemen melden bij Bpost. Je neemt dus best het heft in eigen handen!
Je eigen privépostkantoor
Dankzij eSafe is het mogelijk om de bovenstaande problemen te vermijden. Met een eSafe-pakketbrievenbus maak je van je gevel of oprit een privépostkantoor. Op die manier verlies je nooit meer een pakje of ontvang je nooit meer een beschadigd pakket. Jouw pakjes worden voortaan veilig en droog bewaard in een eSafe-pakketbrievenbus!
Ontdek de eSafe pakketbrievenbussen
Met een eSafe-pakketbrievenbus mis je nooit meer een pakje. Bij het online bestellen vermeld je naast de correcte gegevens, zoals adres en postcode, ook de pakketbrievenbus. De postbode zal jouw levering dan in de bus deponeren. De inhoud van je pakje blijft op die manier droog en veilig.
Lees hier meer over de nieuwe postwet omtrent de pakketbrievenbus in België.
Modellen
Je briefwisseling en pakjes droog en veilig bewaren is klein bier voor eender welk eSafe model. Wat eSafe écht uniek maakt is de combinatie van vorm en functie. De pakketbrievenbussen zijn niet alleen functioneel, maar ook esthetisch. Ze maken je gevel, inkomhal en/of oprit volledig af!
Ontvang je vaak kleinere pakketjes, kies dan een Fenix Top, Dropbox, Shopperbox of Topak.
Liever een model dat grote pakketten aankan? Bekijk dan zeker eens de Fenix Front, Nexus, Maxus of Bulkbox.
Meer luxe vind je bij de Smartpanels, Fenix Connect en Bulkbox Connect.
Specificaties
Materiaal
De eSafe-pakketbrievenbussen worden steeds in aluminium vervaardigd en dat 100% Belgisch. De platen zijn 3 tot 4 mm dik, wat de bus zo goed als ondoordringbaar maakt
Beveiliging
Elke pakketbrievenbus is ontworpen met een ingebouwd veiligheidssysteem. Afhankelijk van het model is de bus voorzien van een valklepsysteem, een cijferslot of een elektrisch slot. Het zal dus zeker niet aan jou liggen als je pakje kwijt of beschadigd is!
Vind een verdeler in je buurt
Geen zin meer in klachten indienen, formulieren of wettelijke documenten invullen? Kies dan voor een eSafe-pakketbrievenbus en hou je pakjes veilig. Vind een verdeler in je buurt en maak je leven een pak eenvoudiger!